23 March 2010

Kapuzinerberg

Kapuzienerberg ei ole mitte kuidagi seotud ühegi kohvi sordiga, see on üks mägedest linna ääres. Räägitakse, et üks teatud härra Mozart käis Kapuzienerbergi metsades  inspiratsioon kogumas. Ma käisin proovimas kas ka  geoinformaatika kodutöö jaoks seal metsas motivatsiooni leidub.
Kapuzinerberg on 640 m kõrge beebimägi, tema praktiliselt kõrval on kohe Kaisersberg, mis on 1600 m kõrge ja kes läbi toa akna mu und valvab.
Kui ma lõpuks pühapäevaõhtu ennast toast väljas sain hakkas juba hämarduma aga siiski parem hilja kui mõni teine päev ja Kapuzinerbergi üleval sai ära käidud.
Kõige tipus on ühe onu Paris Lodroni (ülikooli nimi on ka Paris Lodron muideks) kunku, aga kui ma selleni jõudsin oli nii pime, et ma ei näinud oma ripsmeid ka enam, sellepärast sellest pilte pole.


 Mäed ja jõgi sai siia linna turistide tarbeks ehtitatud, et neil oleks kergem orienteeruda. Kui ma veel turisti seisuses olin siis lähtusin põhimõttest et kui tahad koju saada kõnni vastuvoolu ja nii et Kapuzinerberg jääb kellakandmiskäe poole. Esimesena tuleb mööduda Stadtbrückest, siis tuleb Mozartsteg, mis on jalakäiiatesild, siis tuleb Karolinabrücke, kust on koduni jäänud umbes 30 min jalutada, siis tuleb pikk paus ja Fussgängerbrücke (tõlge: jalakäiatesild), mis on jalakäiatesild. Ühtlasi ka nolkide põhitsillimis koht: pätakad joovad ennast õlust kinni ja natukene suuremad propageerivad vähe rohelisemaid eluviise. Fussgängerbrückest on minu gettoni umbes 10 minutit kõndida.


Salzburg täieshiilguses: vanalinn oma miljonitriljoni kiriku ja jaapanlasega, kindlus ja kindlusemägi ja seal taga veel üks suuremat sorti mägi, aga see on juba sakslaste vara. (Salzburgist on piirini 8km)


Põhjapoolne Salzburg, mina elan lõunapoolses. Kokku elab linna 65,7 ruutkilomeetril 147 690 väikest Mozartit 



Puud kasvavad siinkandis metsas riitadena. Väga praktiline.



Wannabe suurelinna tuled



Ja lõpetuseks soovivad kohalik nuuskmõnnik ja ta saunanaisest abiline kõigile ilusat kevadet ja kui väga hätta jääte võime teile kuivade sokkidega abipaki saata. 

xo, T

No comments:

Post a Comment