13 December 2009

Selgituskiri

Kuna ma eile suutsin korra veidi ärrituda olukorras Mis sa õpid ? Ma õpin geograafiat. Äää, geograafiat ja Salzburgis, huvitav valik. (viimases lauses oli iroonilist tooni rohkem kui Kreekal riigivõlga). Missiooni tundest avalikustakski siis oma HUVITAVA VALIKU tagamaad.


Mainiks ära, et järgnev tekst ei ole nii värske kui lumi mu akna all vaid juba vähemalt 3 kuud vana, kirjutatud ENNE Austriasse tulekut, kui mul oli tunne et mitte keegi ei oota ega ei vaja mu selgitusi MIKS GEOGRAAFIA JA MIKS SALZBURG. Peale mu enda. Siis saigi see tekst kirjutatud ja Terje riigisaladuste kausta salvestatud. Eemaldasin teie heaolunimel tekstis kõik liigsed emotsioonid, sentimetaalsuse ja ebaolulise, et blog ei väljuks oma rangetest kollaseajakirjanduse raamidest. Jõulud on jagamise aeg ja ma siis jagan teile seda ainukest mis mul on- ennast. Ja ei tule kergelt mul see jagamine.


Miks geograafia ?

Maailmakaart tundub ilgelt põnev. Mind huvitab miks see (Ingeborg)mägi on seal ja mitte seal. Siis mind huvitab miks need inimesed elavad seal mitte seal ja kõige rohkem huvitab mind et KUIDAS NEED TEISED SEAL SIIS ELAVAD. Jep, kõlab rohkem nagu turism. Aga turism on geograafia+kommerts ehk pähemäärimine ja majandus ja kõik mis liigselt ümber raha keerleb kuulub endiselt minu NOT TO DO listi, ükskõik kuidas ma asjale ei läheneks. Ma ei taha määrida inimestele pähe Egiptuse reise kui ma tean et Egiptuses on liiv must ja arvatavasti kohta seal rohkem eestlasi kui stroomi rannas.

Tundes piisavalt iseennast tean et ainuke asi mis mind sundida suudab on uudishimu ja tahtmine. Seda on viimane aasta ja sport mulle eriti selgeks teinud. Asi läks kunagi tõsiseks mitte sellepärast et ma oleks olnud eriti ambitsioonikas, vaid sellepärast et mulle meeldis. Viimane aasta on olnud aga puhas kohusetunne ja sundimine. Ma ei taha sinna külma basseini minna ja ma ei viitsi lõike sõita. Ok, muidugi mulle ikka veel meeldib see tunne kui 20x100m reziim saab läbi, aga mulle meeldib just see tunne et uhh see on nüüd tehtud, mitte ohh teeks seda veel.

Nii on ka kõige muuga. Ka geograafiaga. Käsi südamel võin öelda, et Eestist põgeneda EI OLE sel korral mu eesmärk. Oleks ma mõnelt eesti ülikooli lehelt leidnud eriala ja õppekava mis oleks rõõmumehikesed mu kõhus kukerpallitama pannud siis oleks ma Eestisse jäänud. Aga rõõmumehekesed jäid tuimaks.


Miks Salzburg ?

Sest Eestis polnud midagi mis piisavalt huvitaks. Kunagi Tallinnasse õppima minnes sai lubatud, et seeee on selleks et ma saaks Saksamaale ülikooli minna. Väga kift ju, välismaaale ülikooli. Eelmine suvi Bremenis olles, sain aru et pole lihtne minna elama Saksamaale kui sa oled eelnevalt elanud Sveitsis. Saksamaa jääb alati kuidagi ebasümpaatseks.

Sveitsi tagasiminemine polnud variant, sest mõnda asja tehakse elus vaid korra.

Siis selgus veel, et Saksamaa ülikoolides on õppemaksud ja sissesaamisnormatiivid. Mõlemad tundusid tülikad.

Samas selgus et on olemas koht kus neid pole- jep, Austrias pole õppemakse ega sissesaamispiiranguid (sisse saavad kõik kellel on lõpetatud GÜMNAASIUMIharidus ja piisavalt hea saksakeel). Austrias saab geograafiat õppida Salzburgis ja Viinis. Dilemmast Salzburg või Viin võiksin kirjutada raamatuid kui mitte raamatukogusid. Õppekava Salzburgis tundus veits minum. See vist lõpuks saigi otsustavaks. Otsus igaljuhul sündis lõpuaktusel ja -olgem ausad-täitsa lambist.


Teemaga nüüd 3 kuud hiljem edasi minnes, lisaks et dilemma Salzburg Viin pole endiselt tulesid kustutanud. Salzburg keeldub olemast mulle hea sõber ja Viini ülikool näitab mulle üha uusi ja helgemaid külgi. Ma ei ütle et geograafia oli ainuõige otsus aga ma tean et mulle väga meeldib kõik mis ma loengutes kuulen ja mõte et millllllleks mul sellllist asja veel vaja on külastab väga harva mu peakolu. Ma isegi tean kelleks ma suurena saada tahan. (Eip, mitte töötuks) Veits läheb veel teadmisi vaja, et seda täpsemalt formuleerida. Annan teada jälle, kui õiged sõnad leian. Võtke vabalt paar aastat ootamisaega.

xo, T

No comments:

Post a Comment