26 October 2009

Eine kleine Nachtmusik

Kuna mul on väga kehv mälu ja liiga tormiline elu siis ma üritan seda bloggi siin ikka elus hoida, et oleks kunagi midagigi lastelastele rääkida.

Eelmine pühapäev ilmselgelt ei teinud midagi kasulikku peale võib olla jooksmas käimise ja tee joomise. See eest pühapäeva õhtupoolik kuni esmaspäeva hommik oli väga aktiivne.
Esmaspäeva käisin koolis rahvusvahelise poliitika ja geoloooooogia loengutes. Õhtul ei mäleta, mis tegin. Teisipäeval käisin ka koolis, kolmapäeval ka.
Kolmapäeva õhtul oli geograafia tudengite pidu koolis. Seal käisin.
Neljapäeva liigavarahommikul (st kell 11) oli üks loeng. Oleks tore loeng olnud, aga kahjuks oli loengu kirjelduses : esmakursuslastele VABATAHTLIK. Seega ma igaksjuhuks ei läinud sinna. Aga õhtupoolsetesse loengutesse jõudsin, kindlasti õppisin ka midagi uut, aga nagu ikka- hetkel ei meenu.
Reedel oli hommikul üks normaalne topograafia seminar, kus spioneerisime googel earthis ja muudes sellistes paikades. Õhtu poole oli monstrum loeng (5h!) kartograafias, kus ma sain taaskord täiustada oma tripstrapstrulli mängimise oskust. Reede õhtul käisin kinos, kinos on alati hea käia isegi kui film ei ole kõige parem.
Laupäeva päeval ei mäleta, mis tegin. Õhtul käisin peol Kosova maffiaga ja jõudsin arusaamisele, et siin majas elades oleks rohkem kasu Kosova, Maketoonia, Poola või Hispaania keelest, kui sakskeelest. Pühapäeva terve päeva magasin, ja see ei olnud praegu piltlik väljend, sest ma magasingi reaalset terve päeva. Pühapäeva õhtul olin väga vapper ja ei läinud teistega peole.
Täna on meil siin riigipüha, Austria iseseisvuspäev. 44 aastat tagasi saadeti kõik võõrväed Austriast välja. Ja alates sellest ajast, ei ole välismaalsed siin väga teretulnud. Ma küll ootasin, et siin, nagu Sveitsis on välismaalane ka normaalne inimene aga austerlastele on välismaalane ikkagi välismaalane (nagu eestlastelegi)
Esmamuljed Austraist on sellised, et austerlased on väga sakslaste moodi- enamvähem naeratavad tänaval, aga väga rõõmsad ka välja ei näe. Ja kui mõni austerlane mu bloggi kunagi lugema juhtub siis läheb minuga kehvasti, sest selline väide on umbes sama hirmus nagu "eestlased on venelaste moodi", (mis eiii olee ju tõsii !!!:D). Salzburg on suhteliselt väike linnake, täitsa sobilik jala liikumiseks, kuigi jalgrattaid on siin ikka väga palju. Kesklinn on see koht ,mida turistidele näidatakse ja neid on seal ikka väga palju, juba praegu ! Arvasin, et neid tuleb siia talvel aga eiii juba paregu on terve vanalinn japse täis.
Saksa- Austria suhete juurde tagasi tulles, siis ka sakslasi on siin palju, eriti koolis. Kuna alates sellest aastast ei ole Austria ülikoolidel ametlikke õppemakse (ainult koolimaksud on, mis on lausa 16 eurot semestris), tulevad kõik saksa Hansud ja Greted ka siia õppima kuna Saksamaal on endiselt õppemaks. Ei möödu päevagi kui mõnes ajalehes selle teemalisi artikleid ei ilmuks- ala välismaalased tõmbavad Austrai ülikoolide taseme alla ja austria tudengid põgenevad austria ülikoolidest. Kuna Salzburg on väga piirile lähedal on siin olukord eriti "hull". Aga mul pole sakslaste vastu midagi, pigem nad meeldivad mulle. Kuna nad räägivad ka vabalajal normaalset saksakeelt. See on ikka kole asi mida need kohalikud hullud siin austria-saksakeeleks nimetavad.

Jällekirjutamiseni,
Terje

3 comments:

  1. ma ei ole su kodu-kohvi just tihti joond aga kuule.....viimane kord see küll just midagi erilist ei olnud. sorry Terts.

    ReplyDelete
  2. ma olen ikka omajagu seda sinu kodukohvi joonud ja ma ei saa ka aru mida siin nüüd täpselt igatseda on:S eriti veel kui sul endal on raudselt starbucksid iga nurga peal?!:D
    muide siin on üks uus kohuke...ma ei tea kas sa oled seda söönud...see on kirsimoosiga ja jube hea mumeelest. ma teeks sulle kohe väikse abipaki kui su aadressi teaksin..

    ReplyDelete
  3. Hahaha, Heigo :D Ja ei Inks, siin ei ole Starbucksi, masendav

    ReplyDelete